Brug søgemaskineoptimering aktivt i din forretningsstrategi
15. januar 2022Søgemaskineoptimering (SEO) er et vigtigt redskab i enhver virksomhedsstrategi. Med SEO kan du øge din placering på søgemaskiner som Google, hvilket vil bringe flere kunder til dit websted eller din butik. Du kan også bruge SEO til at skabe trafik på sociale medier og rangere for annoncer på Facebook, hvilket vil få endnu flere mennesker til dit websted. Hvis du vil vide mere om det, så læs mere her.
Brug det som en aktiv strategi
Søgemaskineoptimering er et værktøj, som du ikke kan undvære i din virksomhedsstrategi. Det er den eneste måde at placere sig højt på søgemaskinerne og få mere trafik til dit websted. Flere besøgende betyder flere potentielle kunder, hvilket betyder en stigning i din omsætning. Hvis du vil have din virksomhed til at vokse, skal søgemaskineoptimering implementeres som en del af din strategi allerede i dag!
Mange mennesker tror, at søgemaskineoptimering betyder at lave nogle mindre justeringer på hjemmesiden, så Google vil skubbe den op i deres placeringer, men der er mere end øjet møder her. Links fra andre websteder er den vigtigste type link, da de betragtes som en godkendelse af Google. Hvis et andet websted linker til dit websted, betragtes det som en “stemme” for dit websted og vil hjælpe dig med at komme højere op i søgemaskineresultaterne.
Der findes to hovedtyper af backlinks – dofollow og nofollow. Dofollow-links videregiver SEO-fordelene til den side, der linkes til, mens nofollow-links ikke gør det. Derfor er det vigtigt at få så mange dofollow links som muligt!
Interne links er også vigtige for SEO , da de hjælper Google med at forstå dit websted bedre. Ved at linke relevante sider sammen fortæller du Google, at disse sider er relaterede, og at du stoler nok på dem til at lægge links på dit websted.