E-handel, Webshop og SEO

E-handel, Webshop og SEO

10. december 2021 Slået fra Af admin

Internettet er et fantastisk sted at sælge varer gennem din e-handelsbutik. Faktisk har Amazon i løbet af de sidste par år oplevet et boom i salgsindtægter. Over 33 % af online-kunderne har købt noget fra Amazon mindst én gang før.

Alene sidste år så Amazon varer for over 88 milliarder USD solgt på deres hjemmeside.

Det er mange indtægter fra én e-handelsbutik.

Faktisk går mere end 50 % af alt e-handelssalg gennem Amazons websted.

Ud over at være et godt sted at sælge dine produkter, kan on-site søgemaskineoptimering også give en masse fordele for din hjemmeside på Google.

I dag skal vi tale om, hvorfor on-site søgemaskineoptimering er vigtigt for din e-handelsbutik.

 

Hvad er søgemaskineoptimering på stedet?

On-site søgemaskineoptimering er processen med at rangere højere i søgeresultaterne for søgeord relateret til dine produkter og det overordnede brand. Hvis du for eksempel driver en e-handelsside, der sælger droner, vil det være nyttigt at være optimeret til søgeord som “droner, quadcoptere og droner med kameraer”.

Dette er vigtigt, fordi højere placeringer resulterer i mere trafik til dit websted. Flere visninger af dine produkter resulterer i en større chance for at blive bemærket af kunder, der leder efter det, du har at tilbyde.

Sådan forbedrer du din placering til søgemaskineoptimering på stedet. Der er mange faktorer, der spiller ind for at forbedre dine placeringer i søgemaskineoptimering. Af denne grund bør du arbejde med et erfarent SEO-firma for at få mest muligt ud af din investering.

Generelt er der dog tre hovedfaktorer at overveje, når du tænker på søgemaskineoptimering på stedet:

 

Lad os tage et dybere kig på hver af disse faktorer individuelt…

Du kan bruge titel-tagget til at påvirke søgemaskinecrawlere, når de indekserer din side. Det er et godt sted for optimering på siden.

For eksempel, hvis du har et par solbriller, der har en unik farve og design, er det nyttigt at inkludere ord som “regnbue” og “designer” i dine titel-tags.

Det giver mening at ville fremvise det unikke ved dine produkter, så det giver mening at give dem beskrivende titler.